A koronavírus-járvány drasztikusan rendezte át a csomagszállítás piacát. Miközben az éttermek, szállodák bezárni kényszerültek, a bankok és a közműcégek a személyes ügyfélszolgálat helyett az online és a telefonos csatornára álltak át, az ételkiszállítás és a kiscsomagszállítás iránti igény az egekbe szökött.
A Jazzy Rádió Callfactory által támogatott Újratervezés című műsorában ez utóbbi ágazat két képviselője, Czifrik Szabolcs, a DPD és Fazekas Gergely, a GLS ügyvezetője beszéltek arról, hogyan élték meg cégeik az elmúlt 1,5 évet.
Szédítő növekedés
Bár a kívülálló joggal feltételezi, hogy egy ekkora növekedéshez nehéz munkaerőt találni, a két vezető szerint ez volt a legkisebb gond. A válság első hónapjaiban rengeteg ember vesztette el a munkáját. Számukra vonzó lehetőség volt a gépkocsis futármunka. (Most, a vírus enyhülésekor voltak, akik visszatértek eredeti munkájukhoz, de sokan vannak, akik továbbra is futárként folytatják.)
Előre hozott fejlesztések
Szerencsére a DPD-nél nem a nulláról kellett elkezdeni a fejlesztéseket ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott helyzethez. Már korábban elindult egy olyan informatikai fejlesztés, amit 2020. tavaszán felgyorsítottak. Így valósultak meg az érintésmentes kézbesítés feltételei, a szerver virtualizáció, a kommunikációs csatornák bővítése.
Ügyfélszolgálat a futárcégeknél
A vásárlói út fontos részét képezik a futárcég által küldött email- és SMS-értesítők és csomagkövető linkek. Az informatikai rendszerek megfelelő kapacitása és az időben végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően ezen a területen nem volt fennakadás.
A futárcégeknél bizakodóan néznek a jövőbe
Fazekas Gergely és Czifrik Szabolcs ezt a kérdést is hasonlóan látják: Semmi indoka annak, hogy a járvány első 3 hulláma alatt erősen megnövekedett forgalmuk visszaessen a korábbi szintre. Természetes, hogy lesz egy kis korrekció, de már nem lehet visszatérni a korábbi állapotba. Rengeteg ugyanis az olyan ember, aki a járvány 1,5 éve alatt fedezte fel és szerette meg az online vásárlást. Többségük kedvező tapasztalatokat szerzett és továbbra is használni fogja a webshopokat. Ez pedig további munkát ad majd a futárcégeknek.
Fazekas Gergely nem csak a növekvő bevétel miatt örül a nagyobb forgalomnak. Úgy látja, hogy ez alapot teremt a már korábban elkezdett zöld fejlesztésekre: az autópark elektromos járművekre történő folyamatos lecserélésére, egy napelemekkel is felszerelt zöld depo kialakítására.