Sok értékesítő számára hosszú ideig emlékezetes marad 2020. tavasza, amikor hirtelen lehetetlenné vált az addig megszokott gyakorlat, a személyes értékesítés. Bár egyes területek, köztük a B2B üzlet viszonylag hamar át tudott állni a digitális csatornákra, másoknak ez döcögősebben ment.
Nehéz helyzetbe kerültek például azok a biztosítók is, melyek korábban alapvetően hagyományos úton, ügynökhálózatukon keresztül érték el ügyfeleiket. A lezárások miatt a már leszervezett látogatásokat is le kellett mondani.
Miközben a személyes értékesítés ellehetetlenedett, járványtűrőnek bizonyult a telefonos, direkt értékesítés. A korábban már – részben, vagy egészében – közvetlen értékesítésre átállt cégek szinte zökkenőmentesen tudták folytatni munkájukat. A Callfactory számai egyértelműen megmutatták, hogy a direkt értékesítés a COVID-19 válság alatt is változatlan szinten tovább működött, vagy egyenesen növekedésnek indult.
Növekvő telefonos biztosításkötések
A járvány, a fokozott fertőzésveszély hatására megváltozott a biztosítást kötni kívánó emberek attitűdje is. A biztonságos telefonos közvetlen értékesítés hirtelen kifejezetten vonzó lett még azok számára is, akik korábban ragaszkodtak a személyes kapcsolathoz.
Előtérben az egészségügyi biztosítások
Az emberek egyre többet érdeklődtek a szűrővizsgálatok iránt és az állami egészségügyi szolgáltatások egyre nehezebb elérhetősége miatt sokan keresték a magánegyészségügyi kezelésekkel kapcsolatos információkat is.
A direkt értékesítésben is fontos az ügyfélélmény
Válsághelyzetben kiemelten fontos az értékesítők fokozott támogatása
Az ügyféladatbázis-kezelés messze nem olyan egyszerű feladat, mint amilyennek első pillantásra tűnhet. Megfelelő odafigyeléssel és szakértelemmel viszont jelentősen hozzájárulhat a cég sikeréhez.
Összegzés
Az ügyféladatbázis-kezelés messze nem olyan egyszerű feladat, mint amilyennek első pillantásra tűnhet. Megfelelő odafigyeléssel és szakértelemmel viszont jelentősen hozzájárulhat a cég sikeréhez.